kolmapäev, 18. juuni 2014

EC2014 Maltal ja kõik need võrratud peod!

Oleme Maltalt tagasi kodus (kes Eestis, kes Itaalias, kes Saksamaal, kes kus...). 30-kraadisest kuumusest 5-kraadisesse külmalainesse... brrrr..... Päris täpselt veel ei saagi aru, mis nüüd siis juhtus, Eesti suvi teeb trikke :D

e-Koja delegatsioon Maltal oli ülimeeldiv - Eneli, Jürgen, Marko, Mishka, Ezio ja Erwin. Ning siis meie toredad sõbrad Katrin Seidelberg, Merit Wassenaar ja Marge Sandberg (Meriti õde), kes olid ka peaaegu nagu e-Koja omad ;)

Kohe alustuseks ütlen, et tegemist oli minu elu kõige vingema JCI EC-ga, missiis et see oli ka minu elu esimene EC :)

Malta konverentsi sihtkohana on absoluutselt geniaalne ja ülimalt sobiv koht:
  • Piisavalt väike ja kompaktne, et kiiresti ja mugavalt igale poole kohale jõuda.
  • Väga väga palju erinevaid asju mida teha - golfist purjetamiseni, shoppingust pidudeni. You name it!
  • Ideaalne kliima - 30 kraadi sooja ja mõnus jahutav tuuleke, soe merevesi ja soojad ööd.

Siin mõned faktid Maltast:
  • 316 ruutkilomeetrit pinda - umbes sama suur nagu Muhu saar
  • 420 000 inimest
  • Ametlikud riigikeleed on malta keel ja inglise keel
  • Rahaks on alates 2008. aastast euro
  • Maltal on umbes 360 kirikut!
  • Liiklus on vasakpoolne ja teed on kitsad
  • 300 päeva aastas paistab päike
  • Traditsiooniline söök on jänes ja kõiksugused mereannid
  • Kohalik vein on väga nämma!
Kuna ma sel korral jõudsin ise rohkem õhtuses kui päevases programmis osaleda, siis see ehk põhjendab, miks selle jutu vaatenurk nii pidude poole kaldu on :)

Opening Ceremony
Konverentsi avamine toimus Sacra Infermerias Vallettas - kõned olid piisavalt lühikesed ja avashow oli vinge, väikse kontserdi andis Malta kõige kuulsam laulja Ira Losco, keda muu Euroopa on mitmel korral Eurovisiooni lauluvõistlusel kohanud. Avatseremooniale järgnes pidu, mis toimus ühes hiiglaslikus tunnelis. Äärmiselt maitsvaid sööke ja joovastavalt häid jooke jätkus rohkemaks kui oleks võinud ja lõpuks oli e-Koja presidendil vaja isegi lavale ronida, et kõiki eestlasi läbi mikrofoni tervitada :)

Turkish Night
Alustasime õhtut e-Koja vastuvõtuga, millest kujunes ühtlasi ka senaatorite vastuvõtt, sest juhuslikult olidki kõik Maltal viibinud Eesti senaatorid e-Kojast (+ senati president Merit, kes niikuinii meiega elas ja e-Koja suur sõber on). Lisaks olid kutsutud mõned sõbrad mujalt. Istusime meie katuseterrassil, nautisime Malta Rosed, Cavat ja Juustukuningate parimaid palasid.
Peale vastuvõttu liitusime väikese hilinemisega konverentsi ametliku peoga, sel õhtul siis Türgi pidu (EC2015 toimub Türgis), mis oli kinni makstud sakslaste poolt ja kus Jägermeister voolas ojadena. Kuna tegemist oli basseinipeoga, siis loomulikult oli e-Koda esimesena basseinis ja tants kestis kauem veel :D

Findlandia Night
EC2016 toimub Soomes, Tamperes. Soomlased olid kokku pannud tõsisest vinge programmi. Kohati jäi mulje, nagu tegemist oleks e-Koja peoga (see osa programmist, kus kolm paljast meesterahvast õhupallitantsu tegid). Respect - Tamperesse tuleb kindlasti minna!!!

Gala Dinner
Sellist asja pole mina varem kogenud ja tõenäoliselt väga tihti seda ei õnnestugi näha - gala toimus vabas õhus ja ilusas ajaloolises kohas. Peale auhinnatseremooniat hullutas rahvast jälle ....., keda saime kuulda juba ka avatseremoonial. Toitlustus 1400-le inimesele sujus nagu imeväel - toidud olid ülimalt maitsvad ja värsked, teenindus kiire.

Mis me veel tegime, siis kui me ei pidutsenud?
  • Käisime laevareisil ja tutvusime Malta väiksemate saarte Gozo ja Cominoga. Ujusime Blue Lagoonis, koht nagu postkaardilt võetud!
  • Tradeshow-l jootsime inimestele Vana Tallinnat
  • Tähistasime Mishka sünnipäeva
  • Tähistasime Meriti õe Marge sünnipäeva
  • Tähistasime Erwini ja Meriti 7ndat tutvusmisaastapäeva - puhtjuhuslikult tutvusid nad ju ka EC-l
  • Tutvusime vaatamisväärtustega ja sõitsime selle saarekese risti-põiki läbi
  • Mõnulesime 100ga!

JCI EC 2014 Maltal oli üks suurepärane konverents - tasemel ja kvaliteetne korraldus, imeline toimumispaik ja kahemillised emotsioonid!

Mina tänan kõiki kalleid inimesi, kes selle reisi nii nauditavaks tegid:
  • Majakaaslased Merit, Erwin, Jürgen ja Marge
  • Teistest majadest meie Marko ja Katrin, Ezio ja Mishka
  • JCI Estonia president Kristjan Täht
  • Sightseeingu kaaslased Priit Liiv ja Merlin Mägi
  • Meie veidi harvemini kohatav toetajaliige Hanspeter Vollmann
  • Sõpruskoja JCI Hämenlinna esindaja Jarkko Kurvinen
  • Ja kõik teised vanad ja uued sõbrad Eestist ja teistest riikidest

JCI väliskonverentsid on miski, mida iga liige peaks aegajalt kogema ja külastama. See annab lihtsalt nii võimsa positiivse laengu, mille sarnast ei ole võimalik ühelgi oma enda korraldatud reisil või muul üritusel kogeda. Päriselt!